Aquamaris - kolejny upadek biura podróży
Biuro podróży Aquamaris, to kolejny touroperator, który ogłosił upadłość. Poza granicami kraju pozostaje obecnie ponad 600 turystów. W chwili obecnej nie wiadomo ile jest osób, które wpłaciły zaliczki lub zapłaciły całą kwotę za wycieczki, które nie odbędą się.
Jak możemy wyczytać na platformie kontakt24.tvn.pl pierwsze informacje o problemach touroperatora zaczęły pojawiać się w czwartek (02.08) rano, jednak biuro dalej dokonywało rezerwacji wycieczek za pośrednictwem infolinii. W branży o problemach touroperatora było głośno już dużo wcześniej.
Gdzie są turyści?
W chwili obecnej poza granicami kraju znajduje się ponad 600 klientów Aquamaris, w Bułgarii, Egipcie (Hurghada) oraz największa grupa w Grecji (Riwiera Olimpijska, Kreta, Rodos).
Skąd problemy finansowe?
Oficjalna informacja o niewypłacalności biura podróży Aquamaris, pojawiła się na jego stronie internetowej w czwartek, około godziny 18. W komunikacie możemy przeczytać (pisownia oryginalna):
Szanowni Agenci, klienci
Informujemy, że z powodu niewypłacalności nie jesteśmy w stanie kontynuować działalności gospodarczej i zarząd podjął decyzje o konieczności postawienia spółki w stan upadłości.
Na taki stan rzeczy miał wpływ nagły spadek sprzedaży spowodowany sytuacją kryzysu na rynku oraz problemy z poprzednimi upadkami firmy lotniczej Air Poland na bazie której mieliśmy skonstruowany program Lato 2012 oraz biura podróży Sky Club, z którymi byliśmy związani umowami o przeloty charterowe.
Dodatkowym czynnikiem podjęcia tejże decyzji była odmowa ubezpieczyciela o kontynuacji udzielenia gwarancji dla organizatora turystyki i co z tym związane wycofanie się zagranicznego inwestora, z którym prowadzone były rozmowy o podniesienie kapitału spółki.
Decyzja ta spowodowała, iż zmuszeni jesteśmy zrezygnować z wielu planów i projektów, które pragnęliśmy zrealizować w najbliższej przyszłości.
Przepraszamy wszystkich naszych Klientów i Koopreatorów za niedogodności związane z obecną sytuacją Firmy AQUAMARIS SA.
Była kontrola - były nieprawidłowości
W dniu 22.06.2012r. pracownicy Wydziału Turystyki i Sportu, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach przeprowadzili kontrolę w biurze podróży AQUAMARIS S.A. Wykazała ona jedną nieprawidłowość - touroperator pobierał przedpłaty na poczet przyszłej imprezy turystycznej lub przyszłych usług turystycznych powyżej 180 dni przez dniem rozpoczęcia imprezy turystycznej lub usług turystycznych. Zgodnie z warunkami gwarancji ubezpieczeniowej, biuro mogło pobierać zaliczki za imprezy, które odbędą się do 180 dni od daty wpłaty zaliczki.
W wyniku kontroli wezwano biuro do podniesienia minimalnej sumy gwarancji ubezpieczeniowej dostosowanej do faktycznych terminów pobierania przedpłat.
Aquamaris S.A.
Biuro podróży Aquamaris S.A. zostało wpisane do Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Pośredników turystycznych 5 sierpnia 2010 roku. Posiada gwarancję ubezpieczeniową na kwotę 500 000 zł w Towarzystwa Ubezpieczeń EUROPA S.A. Gwarancja jest ważna do 16 września 2012 roku.
Fr / 2012-08-03
Komentarze: