Statystyki turystyczneWedług statystyk z lata 2014 roku Polacy coraz chętniej i częściej wyjeżdżają na wakacje, zwłaszcza za granicę. Tegoroczne lato pokazało, że najczęściej wybieranym kierunkiem wakacyjnym jest Grecja, do której udało się około 25 proc. polskich turystów. Dużym zainteresowaniem cieszy się Turcja i Egipt. Poza sezonem do takich krajów w opcji all inclusive (wszystko w cenie), do 4-5 gwiazdkowego hotelu można wyjechać w cenie poniżej 2000 zł za osobę.
Dane Polskiego Związku Organizatorów Turystyki wskazują, że najczęściej Polacy za granicę wybierają się z touroperatorami, a nie samodzielnie. Dzięki temu sprzedaż ofert „Lato 2014” w polskich biurach podróży była wyższa o ponad 28 proc. niż w ubiegłym roku. Jeśli udajemy się na wyjazd zagraniczny, najczęściej wybieramy samolot. Pod koniec sierpnia i we wrześniu 2014 roku udział imprez lotniczych we wszystkich wyjazdach wakacyjnych wyniósł 93 proc. Najczęściej na wyjazd za granicę decydują się osoby w wieku 18-45 lat, które wydają średnio po 2,3 tys. zł na osobę na ten cel.
Egzotyka na wyciągnięcie rękiPrzedstawione kierunki stały się już dla wycieczkowiczów z Polski „standardowe”. Coraz częściej wybieramy jednak cele egzotyczne, które dzięki bezpośrednim połączeniom lotniczym uruchamianym głównie z portu w Warszawie stają się bardziej dostępne dla Polaków. Można w komfortowych warunkach i znacznie szybciej niż kilka lat temu dotrzeć do Kenii, RPA, Tajlandii, Indii czy na Sri Lankę.
Egzotyczne kierunki cieszą się zainteresowaniem klientów głównie poza sezonem letnim w Polsce. Wyjeżdżamy coraz częściej do takich krajów jak:
- Dominikana,
- Kuba,
- Tajlandia.
Do ciepłych, dalekich krajów udajemy się także zimą, kiedy zainteresowanie takimi kierunkami rośnie - o około 40 proc. rok do roku. Płacąc kilka tysięcy złotych za wyjazd zagraniczny, warto zakupić dodatkowo
ubezpieczenie podróżne online. W Signal Iduna można m.in. wykupić ubezpieczenie kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej. Uchroni ono turystów przed ponoszeniem finansowych konsekwencji rezygnacji lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej zakupionej w biurze podróży.
next, fot. Fr / 2014-12-05