Aby LOT mógł obsługiwać zaplanowane loty konieczne było szybkie pozyskanie nowej maszyny. Stąd przewoźnik podpisał umowę wynajmu dodatkowego samolotu dalekiego zasięgu, Boeinga 767-300ER, z ukraińskim przewoźnikiem AeroSvit. Maszyna została wynajęta na zasadzie tzw.
wet lease, co w praktyce oznacza wynajęcie nie tylko samolotu, lecz także pilotów oraz pozostałych członków personelu pokładowego. Ukraińska załoga podczas każdego z lotów będzie uzupełniona przez dwóch pracowników LOT-u.
Pożyczony Boeing obsługuje loty dalekiego zasięgu - do Toronto w Kanadzie oraz do stolicy Wietnamu - Hanoi. Został wypożyczony do 15 stycznia 2012 roku.
AeroSvit jest wiodącą linią lotniczą Ukrainy oferującą około 60 połączeń z 29 państwami, w tym rejsy dalekiego zasięgu do Tajlandii, Chin, Indii, Kanady i USA. Przewoźnik spełnia wszelkie wymogi międzynarodowych przepisów lotniczych i posiada wydawany przez IATA certyfikat IOSA (International Operational Safety Audit).
Kiedy Boeing 767 LOT-u, który
1 listopada lądował bez podwozia, wróci do pracy? Zdaniem prezesa spółki będzie to zależało od Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, która weryfikuje sprawność samolotu. Pierwsze informacje o stanie maszyny będą znane najpóźniej 30 dni od daty zdarzenia (awaryjnego lądowania - przyp. red.).
Fr, fot. wikimedia.org / 2011-11-19