Modlin - system ILS przyciągnie przewoźników?
Na lotnisku w podwarszawskim Modlinie zakończyły się testy systemu ILS (Instrumental Landing System) kategorii I. W ciągu kilku najbliższych tygodni powinien zostać certyfikowany, co pozwoli na jego ostateczne uruchomienie. Czy to sprawi, że linie lotnicze wrócą do latania z i do Modlina?
Zgodnie z harmonogramem prac związanych z uruchomieniem systemu ILS I kategorii, ma on zostać oddany do użytku 19 września. Jeśli tak się stanie, będzie to bardzo dobra wiadomość dla lotniska w Modlinie, które od końca grudnia ubiegłego roku stoi puste - wszystko przez problemy z pasem startowym, który wymagał remontu. Wprawdzie ten został już dawno zakończony, jednakże linie lotnicze Ryanair i WizzAir nie zdecydowały się do tej pory na powrót do Modlina.
Ryanair zwleka z podjęciem decyzji o ponownych przenosinach z lotniska im. Fryderyka Chopina do Modlina, jednakże na stronie przewoźnika można już rezerwować bilety właśnie na loty do i z Modlina od 27 października. Firma nie potwierdziła jednak oficjalnie tej daty w żadnym komunikacie.
WizzAir natomiast informował wielokrotnie, że nie wróci do Modlina do czasu, w którym na lotnisku zostanie uruchomiony system ILS.
Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby obaj przewoźnicy ponownie zaczęli latać do podwarszawskiego lotniska.
System ILS (Instrumental Landing System), to radiowy system nawigacyjny pozwalający na lądowanie samolotów w warunkach ograniczonej widoczności powietrza, np. w trakcie mgły. Istnieją trzy kategorie ILS różniące się wysokością decyzji. I tak w przypadku kategorii I, wynosi ona 60 metrów, w przypadku kategorii II - 30 metrów, w przypadku najdokładniejszej kategorii III wysokość decyzji wynosi, w zależności od podkategorii, od 30 metrów do widoczności zerowej.
Fr, fot.modlinairport.pl / 2013-09-01
Komentarze: