Pierwszy Ford Galaxy powstał w 1995 roku przy współpracy z Volkswagenem, który zaczął wówczas produkować model Sharan. Od tego czasu wiele się zmieniło, a Nowy Galaxy nadal nie odstaje od konkurencji na krok. Wprawdzie płyta podłogowa i jednostki napędowe pozostały niemalże bez zmian w porównaniu z poprzednią wersją, ale Ford skutecznie nadrabia udogodnieniami.
Ford Galaxy od zawsze był modelem przeznaczonym do dłuższych rodzinnych wypadów, choć niektórzy wykorzystywali go także jako firmowego auta dostawczego - i też dawał radę. My jednak polecamy korzystać z niego całą rodziną - wtedy Galaxy może pokazać swoje wszystkie atuty.
Nadwozie nowego Forda Galaxy nie przeszło rewolucji - od razu rozpoznamy w nim poprzednią generację, ale całość cieszy oko nowoczesną stylistyką. Klosze przednich reflektorów są świetnym zwieńczeniem całej bryły - są smukłe, a zarazem wyraziste, dobrze oświetlają drogę. Całość z zewnątrz dopełniają metalowe dodatkami, podkreślając wytworny charakter auta.
W środku również nie ma rewolucji, ale jest kilka rewelacji. Szczególnie, gdy mamy na myśli przestrzeń dla pasażerów i jej konfigurację. Galaxy posiada aż 7 foteli, które można w dowolny sposób konfigurować, a fotele trzeciego rzędu można złożyć i rozłożyć za wciśnięciem jednego przycisku. Wysokiej jakości materiały oraz kunsztowne wykończenie podkreślają elegancki i wyrafinowany charakter wnętrza klasy biznes.
O nasze bezpieczeństwo wszystkich podróżnych zadba pełen zestaw poduszek powietrznych - z przodu dwie główne, oraz kolanowa dla kierowcy, kurtyny boczne we wszystkich trzech rzędach, oraz boczne poduszki dla foteli drugiego rzędu. Każdy z pasażerów jest więc chroniony przed uderzeniem, a gdy któryś z nich nie zapnie pasów - system sam o tym przypomni. Więcej o tym, jak Ford dba o bezpieczeństwo można przeczytać tutaj: http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/Galaxy.
Na uwagę zasługuje sześciostopniowa skrzynia biegów w dwóch wersjach. Manualna - wygodna w obsłudze, umożliwia gładkie zmiany biegów, oraz automatyczna, która została starannie dostrojona z każdym silnikiem (także w ulepszonej wersji PowerShift). Ale co najciekawsze, wybrane wersje zostały wyposażone w manetki do zmiany biegów umieszczone za kierownicą - jak w sportowych bolidach. Dzięki nim manipulacja przełożeniami jest niewidoczne i ekspresowa, co zdecydowanie umila jazdę Fordem Galaxy.
O przyjemne prowadzenie auta dba też inteligentny napęd na wszystkie koła - AWD, który stale monitoruje warunki drogowe i zapotrzebowanie na moc odpowiednio dostosowując moc doprowadzaną do każdego koła. Dzięki takiej kontroli trudno wypaść z drogi czy wpaść w poślizg. W prowadzeniu pomaga też adaptacyjny układ kierowniczy dynamicznie reagujący na szybkość poruszania się. Przy wyższych prędkościach system uszytni kierownicę dając większe poczucie kontroli nad samochodem, a przy jeździe wolnej umożliwi nawet niewielki obrót bez większego wysiłku. W trudnych sytuacjach czuwa system ESC, w skład którego wchodzi układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach, automatycznie zwiększający ciśnienie w układzie hamulcowym (EBP) oraz układ wspomagający hamowanie awaryjne (EBA). Ten ostatni pomoże nam skrócić drogę hamowania dociskając pedał hamulca. Gdy przekroczymy 80 km/h uaktywni się system Pre-Collision Assist przewidujący ewentualne kolizje na drosze. Wykrywa on zarówno inne pojazdy, jak i pieszych, a w sytuacji awaryjnej sam uruchomi hamulce lub pomoże wrócić na prawidłowy tor jazdy. Bardzo przydatną cechą jest Blind Spot Information, czyli system monitorowania martwego pola, który ostrzega kierowcę o aucie poza polem wzroku mrugając diodami zainstalowanymi w lusterkach. Oczywiście nie zapomniano też o pomocy przy parkowaniu - specjalne układy pomogą nam uniknąć zarysowań zarówno przy parkowaniu równoległym, jak i prostopadłym, a także przy wyjeździe.
Projektując Ford Galaxy nie zapomniano też o zadbaniu o najwyższe standardy ekonomii i ekologii. Osiągnięto to dzięki zaawansowanym i oszczędnym silnikom, w których zastosowano technologie zmniejszające poziom emisji dwutlenku węgla. Ciekawą rzeczą jest opcja Ford EcoMode - system analizujący prędkość, zmiany biegów, hamowanie i wyprzedzanie oraz liczbę krótkich i długich tras, a następnie podpowiadający, jak przy danym stylu jazdy prowadzić oszczędniej. O postępach w ecodrivingu zostaniemy powiadomieni nagradzającym komunikatem o zdobyciu tytułu Mistrza Eco. Niższe zużycie paliwa zapewni też funkcja Auto-Start-Stop - włącza się wtedy, gdy Ford Galaxy stoi na biegu jałowym np. na czerwonym świetle lub w korku. Następuje wtedy automatyczne wyłączenie silnika, który uruchamia się ponownie po wciśnięciu sprzęgła. Dzięki temu stojąc nie zużywamy ani jednej kropli paliwa, zachowując przy tym pełną funkcjonalność urządzeń elektrycznych, jak sterowanie szybami czy radio. Sercem Forda Galaxy są mocne jednostki benzynowe oraz wysokoprężne. Silniki benzynowe EcoBoost dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa osiągają wysokie parametry przy niższym spalaniu i emisji CO2. Występują w dwóch pojemnościach 1,5 litra i 160 KM mocy, oraz o pojemności 2,0 litra i 240 KM mocy. Zmodernizowane silniki wysokoprężne 2.0 TDCi są dostępne w trzech standardowych wersjach mocy: 120 KM, 150 KM i 180 KM, oraz najnowszej TDCi o sile 210 KM i cieszącym się świetnymi osiągami doładowaniu Bi-Turbo. Na szczęście mimo wysokiej mocy, wszystkie jednostki napędzane olejem napędowym notują spalanie na niskim poziomie 5-6 litra - o 1-2 litry mniej niż benzynowce.
Z takimi parametrami Ford Galaxy prezentuje się nowocześnie i bezpiecznie. Posiada wiele technologii usprawniających i regulujących jazdę, a jednocześnie dba o środowisko naturalne i wygodę pasażerów. Każdy użytkownik doceni fakt przestrzennego wnętrza nawet wtedy, gdy rodzina będzie spora i przyjdzie mu siedzieć w trzecim rzędzie. I chyba właśnie po tym poznaje się dobre, rodzinne auta.
Brak komentarzy. |