Chyba każdemu marzyło się kiedyś wsiąść na motocykl i pojechać przed siebie. Wizja kusząca, ale nawet na spontaniczny wyjazd trzeba się wcześniej odpowiednio przygotować. Nie trzeba wspominać o odpowiednim do takiej wyprawy motocyklu. Kilkuset kilometrowa podróż na CBR 1000 RR mogłaby być faktycznie pełna wrażeń jednak mało wygodna.
Co z odpowiednim strojem i wyposażeniem? Wybór odzieży motocyklowej jest bardzo prosty, jeśli już wiemy w jakiego rodzaju podróż ruszamy.
Zaczynając od góry. Kask powinien być dobrze wygłuszony. Każdy pasjonat motoryzacji uwielbia chyba warkot silnika swojego sprzętu, co jednak jeśli jesteśmy zmuszeni słuchać go bez przerwy przez kilka godzin? Tak jak z ulubioną piosenką, katowana non stop z czasem staje się niesamowicie wręcz irytująca. Dlatego najlepiej wybrać kask cichy a jednocześnie wygodny. Najlepszym wyborem (niekoniecznie najtańszym) będzie kask z niemieckiej fabryki Schuberth. Mowa tu o modelu C3 Pro. Poza porządnym wygłuszeniem należy wspomnieć, że jest to kask szczękowy, wygodny do zakładania w szczególności jeśli nosimy okulary, doskonale wentylowany i przygotowany do montażu dedykowanych zestawów głośnomówiących bluetooth- SRC. System ten pozwala nie tylko na bezpośrednie połączenie z innym użytkownikiem ale także na sparowanie go z telefonem lub nawigacją.
Idąc dalej, kurtka motocyklowa Ze względu na zmienne warunki pogodowe trzeba zaopatrzyć się w coś w miarę wszechstronnego. Odpowiednie do takiej podróży powinny być kurtki tekstylne marki Rukka. Zazwyczaj wyposażone w podszewki Gore-tex- oddychające i zapobiegające poceniu się. Nie dosyć, że kurtki tego rodzaju zapewniają komfort i swobodę ruchów, to posiadają możliwość wpięcia akcesoryjnych podpinek ocieplających. Kurtki takie są wystarczająco długie aby w pozycji siedzącej w całości zakrywać nasze plecy. Dodatkowo możemy zaopatrzyć się w kombinezon wodoodporny zakładany na wierzch. Do kompletu z kurtką znajdziemy z pewnością pasujące spodnie, często wyposażone w suwak łączący z kurtką lub po prostu szelki.
Rękawice i buty. Przy zakupie należy poprosić sprzedawcę o przedstawienie oferty modeli typowo turystycznych. W obydwu przypadkach powinny być one nieprzemakalne (chyba, że oglądaliśmy prognozy i jesteśmy przekonani o upałach, wtedy warto pokusić się o coś z Gore-tex'em). Rękawice w miarę lekkiej budowy, aby podczas jazdy można było wygodnie obsłużyć nawigację lub zestaw bluetooth.
Przy wyborze butów należy przede wszystkim zwrócić uwagę na komfort zwykłego chodzenia w nich- oszczędzi nam to miejsca w bagażu na drugą parę i pozbawi konieczności zmieniania ich przy każdym dłuższym postoju. Nie muszą być bardzo wysokie, nie bierzemy w końcu udziału w wyścigu, jednak muszą osłaniać przynajmniej nosze kostki. Pozostałe elementy chroniące naszą stopę są raczej wspólne dla wszystkich rodzajów butów motocyklowych więc nie mam sensu się teraz nad tym rozwodzić.
Jeśli mamy wybrany strój, czas zastanowić się nad akcesoriami dla naszego motocykla. Pierwszą rzeczą powinny być kufry bagażowe.
Przy dłuższej podróży warto pomyśleć o takim rozwiązaniu zamiast plecaka, znacznie uprzyjemni nam to podróż, zdejmując ciężar z naszych barków (dosłownie i w przenośni). Zwracajmy uwagę na sposób montażu i zamek. Zostawiając motocykl przed restauracją czy na hotelowym parkingu nie powinniśmy zamartwiać się czy ktoś nie dostanie się do naszego bagażu. Warte uwagi będą systemy stosowane przez GIVI- włoskiego producenta kufrów i stelaży do nich.
Dalej można pomyśleć o wspomnianym wcześniej systemie komunikacji bluetooth. Jeśli zdecydowaliśmy się na kask Schuberth, mamy ułatwioną sprawę, ponieważ każdy z kasków jest przystosowany do montażu dedykowanego akcesorium. W przypadku innych kasków można skusić się na systemy takich producentów jak chociażby Midland.
Do sparowania z naszym zestawem bluetooth można nabyć nawigację, na szczególną uwagę zasługują produkty marki TomTom. W zestawach TomTom 400 premium, do samej nawigacji dostajemy również akcesoryjny system montażu- i ten powinien nas szczególnie zainteresować ze względu na swoje możliwości. Po pierwsze jest w pełni regulowany, możemy ustawić naszą nawigację pod każdym kątem i wybrać jej wysokość nad kierownicą. Jeśli nasza kierownica nie należy do standardowych, nie będzie to też problemem, ponieważ zacisk dopasuje się do jej średnicy. Drugą zaletą tego systemu jest możliwość zablokowania go kluczykiem. Nie pozwoli to jednocześnie na zmianę pozycji, odkręcenie go lub po prostu wyjęcie naszej nawigacji. Nie trzeba więc pamiętać o zabieraniu ze sobą nawigacji przy każdym z krótkich postojów. Przy tych dłuższych nie należy się jednak kierować zbytnim optymizmem i brać pod uwagę ludzką pomysłowość.
Wszystkie z powyżej wymienionych elementów, czy to stroju czy też akcesoriów motocyklowych można znaleźć na stronie: http://mcsonline.pl/
Brak komentarzy. |