Amerykańskie linie lotnicze śmieją się z siebie
Dwie największe linie lotnicze w Stanach Zjednoczonych - Southwest Airlines i AirTran Airways wyśmiewają się wzajemnie w swoich najnowszych reklamach telewizyjnych.
Inicjatorem tej swojego rodzaju wojny o klienta jest Southwest Airlines, który stworzył reklamę zatytułowaną „Okrzyk bojowy”. Reklama przedstawia pracowników lotniska ustawionych na pasie startowym przed samolotem, którego logo do złudzenie przypomina symbol używany przez AirTran Airways. I nie było by w tym nic „zaczepnego”, gdyby nie fakt że osoby te po tym jak zostają zauważone przez pasażerów samolotu, podnoszą koszulki i odsłaniają wymalowane na brzuchach litery, układające się w napis „Bagaże za darmo”. Jasnym jest że reklama ma na celu zwrócenie uwagi klientom, że AirTran Airways pobiera opłaty za bagaż, w sytuacji gdy Southwest Airlines przewozi bagaże bez dodatkowych opłat.
Nie trzeba było długo czekać na rewanż - linie lotnicze AirTran Airways nakręciły spot reklamowy wyśmiewający możliwość swobodnego zajmowania miejsc w samolotach należących do Southwest Airlines. Reklama przedstawia pasażerów przebranych za krowy oraz pracownika przy bramce, który macha kowbojskim kapeluszem i krzyczy „zaraz wejdziecie na pokład tego samolotu i od teraz niech każdy dba o siebie”. Po czym widać jak pasażerowie są przeganiani niczym bawoły na ranczo, aby zajmowali miejsca.
Fr / 2010-04-09
Komentarze: