Tydzień temu biuro podróży ITAKA wystartowało z „latozajawką”, czyli wstępną ofertą wycieczek na zbliżający się sezon lato 2015. Na ostateczną oficjalną ofertę musimy jeszcze troszkę poczekać, jednak mamy pierwsze „przecieki”. Co znajdziemy w ofercie ITAKI na nadchodzący sezon? Czy będą tam nowości, z których biuro słynie, czy raczej touroperator skupi się na dotychczasowej ofercie?
„Latozajawka”, to pierwsza, jeszcze niepełna oferta ITAKI obejmująca wycieczki na sezon Lato 2015, która jest już w sprzedaży. Znajdziemy w niej hotele najczęściej wybierane i najlepiej oceniane przez dotychczasowych klientów touroperatora.
Finalnie w siedmiu katalogach ITAKI ma znaleźć się prawie 1200 ofert, z których wszystkie będą dostępne w sprzedaży w listopadzie.
O tym jak minął poprzedni sezon i jak biuro widzi kolejny, można było dowiedzieć się podczas wyjazdu na Kretę, zorganizowanego przez ITAKĘ dla ponad 140 agentów sprzedających oferty biura.
Podsumowanie roku 2014 - radość czy ciche rozczarowanie?
Zdaniem Piotra Henicza według prognoz, ITAKA zamknie 2014 rok przychodem w wysokości 1,668 mld zł (co jest wzrostem o 24,8% w porównaniu do roku 2013, gdy touroperator osiągnął przychód 1,336 mld zł). Pomimo dużo większego przychodu, zysk ITAKI za rok 2014 raczej nie wzrośnie i będzie podobny do tego za rok 2013, który wyniósł 20,8 mln netto.
A co na to bezpośrednia konkurencja?
Tutaj warto dodać, że bezpośredni konkurent ITAKI, czyli biuro podróży Rainbow Tours prognozuje zdecydowanie większy zysk w porównaniu lat 2013 i 2014. Przypomnijmy, że grupa Rainbow Tours S.A. w 2013 roku miała prawie 776 mln zł łącznego przychodu i zysk 17 mln zł (brutto!), w 2014 roku touroperator z Łodzi zakłada przychód 976 mln zł i zysk (netto!) aż 24,4 mln zł, co stanowi około 50% wzrost.
Wróćmy do ITAKI
W przyszłym sezonie touroperator nie zamierza wprowadzać dużej ilości nowych destynacji i walczyć o nowych turystów. Strategią na nadchodzący sezon jest utrzymanie i „dopieszczenie” dotychczasowych klientów, m.in. poprzez weryfikację bazy hotelowej - te otrzymujące najwięcej negatywnych opinii znikają z oferty.
Jakieś nowości?
Pomimo zapowiedzi utrzymania dotychczasowych destynacji i skupienie się na jakości oferty, ITAKA chce wkroczyć na nowy rynek, który do tej pory był domeną mniejszych biur podróży, specjalizujących się w dedykowanej ofercie. Chodzi o szykowaną nowość, czyli ofertę „No limits”, w której turyści będą mogli m.in. gotować, ćwiczyć jogę, pływać czy uczyć się fotografii. Tutaj ITAKA chce połączyć wypoczynek z pasjami turystów. Nie da się ukryć, że ta oferta skierowana jest dla wymagających i spragnionych życia osób, które oczekują czegoś więcej niż wypoczynek all inclusive w hotelu przy plaży i opcje wycieczek fakultatywnych.
tripoman | Trzeba przyznać że jak co roku jest w czym wybierać i za to właśnie lubię Itake. Oprócz starych destynacji jest sporo nowości. Warto coś wybrać dla siebie już teraz bo zawsze jest trochę taniej a biuro daje pakiet gwarancji. |