Marka Wakacje.pl wkracza na rynek bezpośredniej sprzedaży wycieczek
Spółka Enovatis będąca właścicielem dwóch czołowych portali turystycznych zajmujących się sprzedażą wycieczek on-line - Wakacje.pl oraz EasyGo.pl chce stać się liderem w sprzedaży bezpośredniej.
Wakacje.pl to jeden z najstarszych portali turystycznych oferujących sprzedaż wycieczek przez internet. Właściciel marki intensyfikuje teraz swoje działania w sprzedaży bezpośredniej. W ciągu ostatnich 9 miesięcy firma podpisała 45 umów franczyzowych na prowadzenie punktów obsługi klienta (POK).
Obecnie pod szyldem „Wakacje.pl” działa 25 punktów sprzedaży bezpośredniej, a 19 jest w fazie uruchamiania. Do końca roku firma planuje uruchomienie 50 punktów, za dwa lata liczba ta ma sięgnąć 150 POK’ów.
Nie jest tajemnicą, że jest to zabezpieczenie się przed tzw. efektem ROPO (Research Online Purchase Offline - poszukiwaniu produktu w internecie, a zakupie w tradycyjnym kanale sprzedaży). Zarząd spółki nie uważa jednak, aby ROPO było zagrożeniem, nowe kanały dystrybucji mają być siłą napędową sprzedaży internetowej.
Enovatis jest jednym z głównych graczy na rynku turystycznym, inwestycja w POK’i to krok w stronę klienta, który ceni sobie kontakt ze sprzedawcą.
Oferta franczyzowa skierowana do partnerów wydaje się być bardzo atrakcyjną. Osoby chcące otworzyć punkt sprzedaży bezpośredniej pod marką „Wakacje.pl” nie ponoszą bowiem żadnych kosztów związanych z opłatą franczyzową, dostają za to dostęp do potężnego pakietu narzędzi umożliwiającego kompleksową obsługę klienta i sprzedaż wycieczek. Jedyne koszty ponoszone przez franczyzobiorcę, to te związane z odpowiednim przygotowaniem wizualnym lokalu.
Jak powiedziała Iwona Sokołowska, dyrektor pionu sprzedaży w spółce Enovatis, zajmująca się nadzorem nad rozwojem nowego kanału sprzedaży - każdy z naszych Partnerów otrzymuje stałą reklamę i promocję na stronach Wakacje.pl, największego portalu turystycznego w Polsce. Co ważniejsze jednak, stale wspieramy jego codzienny biznes poprzez przekierowanie do obsługi rzeczywistego ruchu internetowego. W praktyce to darmowa grupa dodatkowych, starannie wyselekcjonowanych klientów.
Fr / 2011-10-12
Komentarze: