Bangkok, metro w stolicy Tajlandii w praktyce, ceny, bilety i poruszanie się po Bangkoku. Nie od dziś wiadomo, że metro jest najszybszym i najtańszym sposobem przemieszczania się po wielkim mieście. Tajlandia staje się coraz popularniejszym celem wycieczek dla polskich turystów. Bardzo słusznie, bowiem w samej stolicy kraju, Bangkoku, jest kilka miejsc, które koniecznie trzeba zobaczyć.
Metro w Bangkoku nie dowiezie nas co prawda „pod same drzwi” najważniejszych zabytków, pomoże jednak w sprawnym zwiedzaniu. Warto zawłaszcza przejechać się linią naziemną ze względu na wspaniałą panoramę miasta.
Metro w Bangkoku jest raczej skromne. Obecnie posiada jedną linię podziemną (tak zwaną niebieską), dwie linie naziemne oraz linię łączącą centrum z lotniskiem. Budowa pierwszej linii rozpoczęła się w 1996 roku. Z powodu trudności finansowych i konstrukcyjnych nastąpiły liczne opóźnienia. Ostatecznie linię podziemną otwarto w lipcu 2004 roku, w obecności króla i królowej. Ciekawscy pasażerowie w 30 minut zapełnili wszystkie wagony. Kolejka naziemna, nazywana popularnie Skytrain, powstała znacznie wcześniej, bo w 1999 roku, aktualnie posiada ona dwie linie: Sukhumvit i Silom. W 2010 roku do systemu dołączyła linia kursująca na lotnisko.
Niestety jak do tej pory Bangkok nie ma zintegrowanego systemu komunikacji, co oznacza, że na metro podziemne i Skytrain trzeba kupować osobne bilety. Metro jest nowoczesne, czyste i bezpieczne. Mieszkańcy Tajlandii są ludźmi o spokojnym i przyjaznym usposobieniu, nie trzeba więc obawiać się napadów, ani stosować szczególnych środków ostrożności. A oto kilka praktycznych informacji na temat korzystania z metra w Bangkoku.
Linia niebieska
Kursuje na trasie: dworzec kolejowy Hua Lamphong-dworzec kolejowy Bang Sue, w godzinach od 6-24, liczy 21 km długości, posiada 18 stacji, cena za przejazd jest uzależniona od ilości przystanków. Podróż linią podziemną jest szybka i komfortowa, wagony są klimatyzowane, każda stacja ma windę i podjazdy dla niepełnosprawnych. W godzinach szczytu (6.00-9.00 i 16.30-19.30) pociągi kursują co około 5 minut. Perony oddzielone są od torów szklanymi drzwiami, które otwierają się dopiero, gdy podjeżdża pociąg - jest to zabezpieczenie przed ewentualnymi wypadkami.
Podróżujący mają do wyboru kilka rodzajów biletów:
Skytrain - linia naziemna
Linia Sukhumvit kursuje na trasie Mo Chit-On Nut, ma 17 km długości i 17 stacji. Linia Silom jeździ na trasie Stadion Narodowy-Wong Wian Yai, jest dużo krótsza, ma tylko 9 km długości i 9 stacji. Obie linie krzyżują się na placu Siam. System biletowy funkcjonuje na podobnej zasadzie jak w metrze podziemnym:
Punkty przesiadkowe:
Parkingi
Duże parkingi, połączone z centrami handlowymi znajdują się przy stacjach Lat Prao (2400 aut) i Thailand Cultural Centre (1800 aut), poza tym samochód zaparkujemy w pobliżu: Sam Yan, Sukhumvit, Phetchaburi, Huai Khwang, Ratchadaphisek, Kamphaeng Phet.
Brak komentarzy. |