Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Brand Finance, wartość polskiej marki szacowana jest na 500 mld dolarów - daje nam to 20 miejsce na świecie, co jest bardzo dobrym wynikiem. W porównaniu do wcześniejszego badania zyskaliśmy na wartości aż 75 procent.
Jak bada się wartość marki danego kraju?Proces ten jest bardzo złożony, składa się na niego bardzo wiele czynników, m.in.:
- jak jesteśmy postrzegani na świecie?
- jak czują się u nas zagraniczni turyści?
- czy jesteśmy w stanie organizować duże imprezy i jak są one ocenianie?
Z pewnością na tak dużą poprawę wpływ miało największe międzynarodowe wydarzenie w ostatnich latach w Polsce - organizacja Euro 2012, w trakcie którego nasz kraj odwiedziły setki tysięcy zagranicznych turystów, z których zdecydowana większość była zadowolona z pobytu w Polsce i poleciłaby nasz kraj swoim znajomym.
75 procentowy wzrost będzie bardzo ciężko podtrzymać (jest to prawie nierealne), chyba, że uda się w naszym kraju organizować kolejne duże imprezy. Stąd też Polska stara się m.in. o organizację Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2012 roku, razem ze Słowacją, czy wzięcie udziału w jednej z kolejnych edycji EURO, które mają odbyć się w wielu krajach Europy.
Najwyżej wycenianą na świecie jest marka Stanów Zjednoczonych, jej wartość oszacowano na ok. 15 bln dolarów.
Jeśli chcemy być dobrze postrzegani w świecie, powinniśmy organizować wiele międzynarodowych imprez o różnej skali, oraz sprawiać, aby zagraniczni turyści byli zadowoleni z pobytu w Polsce, która jest przecież pięknym krajem.