Od chwili uruchomienia lotniska w Katowicach, nie posiadało ono swojego logotypu, który identyfikowałby lotnisko. Dlatego też podczas działań komunikacyjnych stosowano logo zarządcy lotniska - Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A.
W marcu 2008 roku rozpoczęto prace mające na celu stworzenie loga dla lotniska. Do ogłoszonego przetargu stanęły 23 agencje zajmujące się brandingiem. Przetarg został wygrany przez agencję Mamastudio. Projekty przedstawione przez agencję zostały poddane badaniom opinii publicznej, na ich podstawie wybrane zostało docelowe logo.
W grudnia 2008 r. Zarząd Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA zatwierdził logotyp Katowice Airport. Kolory użyte w logotypie doskonale komponują się z barwami województwa śląskiego jednocześnie, jak wynika z badań, pozwalają na pozytywną identyfikację marki katowickiego lotniska. Trzy kolory użyte w logotypie nawiązują do trzech segmentów rynku przewozów lotniczych tj.: ruchu biznesowego (kolor niebieski), czarterowego (kolor żółty) i niskokosztowego (kolor zielony). Litera K w logotypie wskazuje na MPL Katowice, jako punkt docelowy, do którego się lata lub z którego się odlatuje.
maciej_moch | hurrra mają logo ależ te katowice cywilizowane:D |