TUI Poland stawia na jakość
Biuro podróży TUI Poland, będące jednym z czołowych touroperatorów na polskim rynku, zaprezentowało Kodeks Dobrych Praktyk. Ma on zapewnić wysoką jakość świadczonych usług oraz gwarancje dla klientów, którzy przed kupnem wycieczki, są informowani o wszystkich, nawet najmniejszych szczegółach.
W ten sposób TUI Poland zapewnia pełne bezpieczeństwo przebiegu imprezy turystycznej. Zobaczmy więc, co to oznacza w praktyce.
Kwestie bezpieczeństwa i umów
W ostatnim czasie weszły w życie nowe przepisy dotyczące sum gwarancyjnych touroperatorów, które w praktyce zwiększają ich wysokość (to z nich pokrywane są starty klientów biur podróży, wynikające np. z ogłoszenia upadłości). Touroperatorzy podeszli do tego na dwa sposoby. Jedni poprzez zastosowanie różnego rodzaju „sztuczek” związanych z przekształceniem własnościowym, co pozwoliło na niższe sumy gwarancyjne. Drudzy natomiast w sposób rzetelny powiększyli gwarancje, a co za tym idzie także bezpieczeństwo swoich klientów. Tak też postąpiło TUI Poland, którego nowa gwarancja wynosi 66,2 mln zł (w 2010 roku była to kwota 20 mln zł).
Touroperator zadbał także, aby umowy podpisywane z klientami nie zawierały żadnych klauzul abuzywnych (niedozwolonych).
Rzetelny katalog
Bardzo ważnym elementem są katalogi, będące pierwszym źródłem informacji o dostępnej ofercie. Wszystkie siedem katalogów, prezentujących ofertę Lato 2012, zawiera kompletne ceny, rzetelne informacje oraz prawdziwe zdjęcia hoteli, przygotowywane przez managerów TUI.
Warto tutaj dodać, że touroperator bardzo dokładnie selekcjonuje hotele. Każdy z nich, zanim pojawi się w katalogu, musi spełniać „kryteria bezpieczeństwa” - 45 punktów opisujących m.in. stan basenów, infrastruktury dla dzieci, dróg przeciwpożarowych, pokoi czy balkonów. Dokument ten jest bardzo szczegółowy, np. sprawdzana jest wysokość poręczy na balkonach, czy przestrzeń pomiędzy szczebelkami (zapewnia to bezpieczeństwo najmłodszym podróżnym).
- Jeden z hoteli na Wyspach Kanaryjskich, który został odrzucony, ze względu na niewystarczające zabezpieczenie balkonów, przebudował je, aby spełnić określone kryteria - powiedział Ireneusz Gołąbek, odpowiedzialny za jakość oferty TUI.
Duży nacisk kładziony jest także na dokładne informowanie klienta o warunkach szczególnych danego miejsca, np. jeśli klient decyduje się na kupno wycieczki do hotelu znajdującego się w jednym z imprezowych miast na Wyspach Kanaryjskich, jest informowany o tym, że głośna zabawa trwa tam od wieczora do rana. Tego typu informacje podnoszą świadomość turysty, który wie czego spodziewać się na miejscu.
Zdarzenia losowe
Ważne dla turystów są także zasady obowiązujące w przypadku utknięcia na lotnisku, np. z powodu awarii samolotu. Jeśli spowoduje to skrócenie wakacji o ponad 4 godziny, zwracana jest połowa wartości zapłaconej „doby hotelowej”, a w przypadku opóźnienia powyżej 8 godzin, cała wartość zapłaconej „doby hotelowej”. Oczywiście TUI zadba o zapewnienie posiłku, czy nocleg, w przypadku oczekiwania na długo opóźniony rejs w godzinach nocnych.
Touroperator dysponuje także grupą reagującą w sytuacjach kryzysowych - Emergency Care Team. Jest to zespół osób, które w przypadku wystąpienia jakiegoś nieszczęścia, w trybie natychmiastowym udają się na miejsce i starają się pomóc turystom.
Kodeks Dobrych Praktyk TUI ma na celu zwiększanie jakości usług świadczonych nie tylko przez tego touroperatora. Jak zapewnił Ireneusz Gołąbek, firma jest otwarta na rozmowy z innymi podmiotami branży turystycznej, ma to na celu zwiększenie poczucia pewności wśród klientów, a co za tym idzie szybszy rozwój całego rynku podróży.
Fr / 2011-11-23
Komentarze: