Nie jesteś zalogowany.
Odradzam to biuro jako organizatora wyjazdów. Byłem na tej wycieczce objazdowej i była to organizacyjna masakra a warunki zakwaterowania to bród, smród i robactwo łącznie z karaluchami. Tragedia. Koszt wysoki + wysokie dopłaty w Chorwacji.
Transporty tragedia, transfer powrotny to : Chorwacja godz.7.00 , przylot do Polski i odbiór bagażu to godz. 20.00.
Reklamacja odrzucona przez biuro nawet bez zapoznania się z treścią reklamacji i obszerną dokumentacją zdjęciową. Odpowiedz co do opóźnienia transferu dotyczyła przelotu z Dubaju.
Obsługa rezydentów i pilotów to patologia usług turystycznych.
Nigdy więcej RAIBOW. Kto chce zdjęcia mogę przesłać.
Jeśli ktoś zna normalne biuro turystyczne godne polecenia to proszę go mi polecić.
Pozdrawiam całe Forum
krzysztof
Ostatnio edytowany przez krzysztofgls (2014-10-29 14:14:26)
Ja jeżdżę z Rainbow - tyle że zwykle trochę dalej - i nie narzekam. Oczywiście nigdy z żadnym biurem nie jest tak dobrze jak na własną rękę, ale czasem się człowiekowi nie chce niczego organizować i wtedy ma wszystko podstawione pod nos. W podróży, wiadomo, mogą być różne przygody, czasem się coś po prostu zdarza i nie ma na to rady. Zwróć uwagę, krzysztofgls, że w tej chwili cały świat funkcjonuje "nie tak", we wszystkich dziedzinach życia mamy mocno pod górkę. Czymże więc jest karaluszek w skromnym i nienajczystszym hoteliku na wakacjach wobec faktu, że np. służba zdrowia nie działa?
Oczywiście rozumiem Twoją frustrację, sama w 2012 przerabiałam podobny temat w Gruzji z biurem Czajka-Travel (którego zdecydowanie nie polecam). I muszę przyznać, że obrzydliwe pogrywanie z klientami ze strony biura (i właśnie w dziedzinie zakwaterowania) zepsuło całej grupie wyjazd, dla niektórych wymarzony. Ale to był NAPRAWDĘ niebywały syf, niezmieniona śmierdząca pościel, szczury w łazience, mniej łóżek niż osób itp. Dodam, że nie był to hotel, a kwatera prywatna. Myślę, że w żadnym hotelu nie może być aż tak źle...
Np. w lipcu 2010 byłam z Rainbow w Turcji. Hotele były takie sobie, tu karaluchy, tam brak klimy, ale staraliśmy się na tym nie skupiać, zwłaszcza, że to była objazdówka, więc jakoś sie tu czy tam tę jedną noc przetrwało.
A teraz, w lutym 2014 byłam z Rainbow w Maroku, hotele były różne, nie do końca czyste, ale nic mi się nie stało - może poza kurzajkami na stopach, które złapałam pomimo noszenia klapek jak Bóg przykazał. Ale co tam - Maroko było cudowne, piękne, egzotyczne.
W styczniu wybieram się z Rainbow do Egiptu, zobaczę - może się coś zepsuło? Jednak generalnie uważam właśnie Rainbow na stosunkowo najlepsze biuro (co nie oznacza idealne i niezawodne, bo jak w każdej dziedzinie - różnie to w życiu bywa).
krzysztofgls, głowa do góry!
Pokaż zdjęcia z Chorwacji (wierzę, że piękne) i nie zniechęcaj się hotelami. Przygoda z bagażem, owszem, skandaliczna, ale gwarantuję ci, że to nie z winy biura, i że takie rzeczy zdarzają się rzadko. Można nie jeździć, ale czy to jest dobry wybór???
Ja też kilka razy wyjeżdżałam z Rainbow'em i mam zdecydowanie dobrą opinię o tym Biurze. Fakt, że zwykle były to wyjazdy pozaeuropejskie, jednak w "europejskiej" Albanii byłam również z Rainbow'em, był to pierwszy sezon wyjazdów zorganizowanych do tego kraju, poniekąd przecieraliśmy szlaki - i z tego powodu wyszło trochę niedoróbek, wynikających jednak z realiów kraju, a nie organizacji ze strony biura.
Natomiast co do pilotów - trafiamy, jak dotąd, na ZNAKOMITYCH, myślę, że to najmocniejszy punkt Rainbowa, choć - prawdopodobnie - trafiłeś akurat na wyjątek potwierdzający regułę Jednakże, jeśli to była porażka, za pewne wyraziłeś swoją opinię w ankiecie ewaluacyjnej, jaką po każdej imprezie Rainbow przeprowadza i potem analizuje. Słabi wylatują! Możesz tez napisać swoją opinię na stronie Rainbowa - przy wycieczce, jaką odbywałeś, z podaniem terminu, organizatorzy na pewno wyciągną wnioski.
Zgadzam się z Texarkaną w kwestii drobnych niedogodności w niektórych hotelach...
Czasem standard jest nieco niższy, lecz to właśnie decyduje o cenie wycieczki. Nie można płacąc niewiele oczekiwać luksusów. Zwasze jest coś za coś.
Zachęcam Cię, Krzysztof - do udziału w innej wycieczce Rainbow'a a pewnie zmienisz zdanie. Nie zniechęcaj się po pierwszej wycieczce...
Aniu , bez obrazy , ale ja podobnie gdybym wtopił pierwszy raz z jakimś biurem, NA PEWNO już bym z nimi nie jechał...Na rynku jest POTĘŻNA konkurencja , więc renomowane biuro, NIE MOŻE sobie pozwolić na wpadki, nawet jeżeli robi wyjazdy masowe. San też mam firme i wiem jak reagują klienci gdybym wykonał usługę inaczej niż obiecałem...
co nie oznacza , że niem mam poważania dla Rainbow-a bo sam nieraz rozważałem wyjazd z nimi...
PAVULON, mam wątpliwości czy ta konkurencja dla Rainbow jest taka potężna. Owszem, jest sporo biur i biurek, ale żadne (chyba) nie oferuje wyjazdów w tak niskich cenach, z tak dobrymi pilotami i w sumie tak solidnie zorganizowanych. Rainbow ma ten plus, że ma duże doświadczenie i to widać. Ja w każdym razie zawsze przeglądam multum ofert z różnych biur do wybranego kraju i zawsze mi wychodzi, że z Rainbow opłaca się najbardziej. Ale oczywiście nie staram się nawet wierzyć, że na wycieczce ABSOLUTNIE WSZYSTKO będzie tip-top. Zawsze to czy tamto mogłoby wyglądać lepiej.
hmmm, to musi byc bardzo przykre jak człowiek skądś wraca i aż żółć go zalewa od złości na organizatora;
Ja z Rainbowem podróżowłam dwu, czy trzykrotnie, ale mimo, że zdecydowanie częściej wybieram "Itakę", to moje doświadczenia z tym Biurem są skrajnie odmienne niż Twoje, czyli same superlatywy.
Druga kwestia to rodzaj wyjazdu; jakoś tak się ostatnio składa, że biuro w którym kupuję ofertę to w zasadzie tylko pośrednik w rezerwacji: bilet-hotel-transfer; bo całą resztę, czyli organizację zwiedzania biorę na siebie już na miejscu; a rezydent nie jest mi potrzebny do niczego; jakoś wolę zwiedzać bardziej indywidualnie, niż z biurem, mimo, że kiedyś korzystałam z objazdówek zorganizowanych, ale mimo, że nigdy nie trafiliśmy na jakieś niedogodności, żeby coś tam reklamować czy się skarżyć, to jednak wkurzała mnie zawsze część marketingowa, te wożenie ludzi po tych wszystkich sklepach, itd.... strata czasu; a czasem też trafił się jakiś upierdliwy współtopwarzysz podróży, który potrafi umęczyć wszystkich swoją gatką, itd...
Ale czasami jest tak jak napisała texarkana, cżłowiekowi się po prostu nie chce niczego czytać, zagłębiac się, szukać setek informacji i woli mieć wszystko na gotowe podane na tacy, ; wtedy najlepiej jest przymknąc oko i nie przejmować się jakimś tam karaluszkiem czy innym trollem:)
Każdy zna siebie i swoje oczekiwania i jeśli chce uniknąć jakichkolwiek niespodzianek tego typu, to jednak powinien stawiać wyłacznie na siebie czyli własną organizację podróży, bo jeśli godzimy się na gotową objazdówkę, to mimo zakupu w najlepszym biurze, mimo noclegów w 5*-gwiadkowcach ( raczej na objazdówkach sie nie zdarza), mimo najlepszego przewodnika na świecie, zawsze może sie znależć coś lub ktoś, co uznamy, że nie powinno się wydarzyć, miec miejsca, itd....
oczywiście, że płacimy i oczekujemy oferty zgodnie z umową i chwała losowi jeśli tak jest, ale jeżeli nie umiemy pogodzić się z jakąkolwiek możliwą niedogodnością to nie powinnyśmy wtedy decydowac się na objazdówki, tylko chwała sobie samemu i wtedy na nic nie będziemy narzekać a jeśli będzie jakikolwiek powód do narzekań - to też nie będziemy narzekac, bo na kogo?
Objazdówki zorganizowane via/Biura podróży tak nieoficjalnie są skierowane raczej do osób ugodowych, które przymykają oko na niektóre niedogodności, potrafia sie pogodzić, ze cos jaet nie tak.
Oczywiście, że jest na rynku ogromna konkurencja, biurami powinna kierować solidność usług, itd, jak napisał pavulon, w dzisiejszych czasach trzeba dbac o klienta, nawet zawalczyc o niego , ale turystyka to specyficzna branża; nigdy nie dogdzi się wszystkim równo; założę się że z Twojej wycieczki wrociły też osoby bardzo zadowolone; zawsze tak jest jeden będzie piał z zachwytu, drugi na to samo będzie psy wieszał.
A jak już emocje Ci opadną, to tak jak już napisano tu powyżej : pokaż nam swoje zdjęcia ( nie te wybrane do reklamacji) , tylko te z cudnej , przepięknej i słonecznej Chorwacji )
Również kilkakrotnie podróżowałam z tym biurem i nie mogę narzekać, nigdy nie będzie tak dobrze jak na wycieczce zorganizowanej wiadomo, że było trochę niedociągnięć, ale nie aż takich więc współczuję
Jeżdżę wyłącznie na objazdówki i pomijając Czechy i Słowację zawsze z biurem. Praktycznie zawsze można znaleźć powód do niezadowolenia, bo coś tam mogło być lepsze lub można by inaczej - ważne aby po opadnięciu emocji plusy wyraźnie górowały nad minusami. Oczywiście od hotelu wymaga się więcej niż od kwatery prywatnej zwłaszcza w zapomnianych zakątkach lub krajach gdzie w kulturze nie jest zakodowana dbałość o czystość. Tak, szczur w łazience może wkurzać, ale lepszy ci on niż np. kobra. Byłem i ja (nie raz) z Rainbow i nie mam powodów do narzekania czy też składania reklamacji. Moim zdaniem biuro godne polecenia. Wiele zależy od oczekiwań samych turystów i jako niechlubny wg mnie podam, autentyczny fakt, przykład. Podczas objazdówki po Kapadocji spotkaliśmy polską wycieczkę bodaj z Itaki, gdzie panie turystki wychwalały swoją pilotkę, która zatrzymuje się "specjalnie" na punktach widokowych kasując za każde zatrzymanie po 5 euro (bo punkty nie były wymienione w programie). I taką pilotkę udusiłbym własnymi ręcami. My z Rainbow zatrzymywaliśmy się dokładnie w tych samych miejscach, pewnikiem jak wszyscy.
Nie zgodzę się, że nie ma dużej konkurencji cenowej na rynku. Są biura które specjalizują się WYŁĄCZNIE w wyjazdach do danego kraju, mają tam swoje flagowe hotele w których ich goście mogą liczyć na szczególne względy (np. pokój z widokiem na morze bez dopłaty - różnica tej samej opcji w innym również tanim biurze sięgała kwoty 1000zł!). Wszystko zależy również od dobrej woli naszego operatora u którego zamawiamy wyjazd. Jeżeli jest to ktoś uczciwy, znajomy, lub jesteśmy jego stałym klientem, często możemy uzyskać informacje których NIE UZYSKAMY W ŻADNYM KATALOGU.np, że zejście do morza jest bardzo strome, pomimo tego że plaża w katalogu wygląda imponująco, lub to, że wieczorem po plaży lubią się włóczyć stada psów...
Operatorom generalnie zależy aby nam - klientom, sprzedać jak najdroższą wycieczkę, bo w ten sposób zyskują największą prowizję- cóż się dziwić , takie jest prawo rynku, każdy chce zarobić...
Oczywiście co nie oznacza że są biura bez wpadek! Ilu klientów tyle problemów. Ale TO MY SAMI , możemy ZMINIMALIZOWAĆ nasze ryzyko wpadki na wakacjach będąc dociekliwymi, ROZSĄDNIE wybierając ofertę, sprawdzając opinie nie tylko na jednym portalu.
A ja uważam, że lepiej zorganizować taką wycieczkę samodzielnie. Jeżdżę do Chorwacji od 5 lat i najlepsze wyjazdy to te, które sama zaplanowałam. Zjeździłam cały kraj od północy do południa i za rok również wrócę do pięknej Dalmacji.
Z zgadzam się z gosinek678. Samodzielnie zorganizowana wycieczka jest znacznie tańsza i ma się więcej możliwości. Ja z przyjaciółmi od lat wszystkie wyjazdy "ogarniamy" sami - szukamy miejsc noclegowych, organizujemy atrakcje, wykupujemy ubezpieczenie. I jest super!
Gosinek678 pisze : "... od 5 lat...zjeździłam cały kraj" i co?? Nie dodałaś ani jednej relacji z podróży, ani jednego foto - nie masz się czym pochwalić?? No comment